blogg

blogg

tisdag 11 mars 2014

Till alla trötta mammor!!


Jag känner mig så stressad och trött innan jag ens ska göra något....saken är att snart fyller min kära bror år, han fyller 40 år hipp hurra... Och detta handlar bara inte om just min brors födelsedag utan allt vi brukar gå på tillsammans som par eller familj. Jag blir alltid sönder stressad och trött innan vi ens ska iväg på någonting och självklart så undrar ni varför. Jo jag ska förklara innan vi ens ska på någonting så måste jag planera vad vi ska köpa för pressent inhandla den, förbereda allas kläder och se till att allting passar i storlekar och allt finns hemma ( gäller även min man ) han säger jämnt ja ja jag gör det snart men vi båda vet i slut ändan att det är något som fattas som tex skjortan passar inte och han får panik handla in i det sista minuten samt att han inte har hunnit strykit sina kläder... 

Kan ni kvinnor känna igen er? Och toppen på det så dagen innan ska barnen badas,kammas,fixa håret och samt stryka makens kläder som jag ändå bad honom göra dagen innan men måste nu göra det 5 minuter innan vi ska iväg... 

Och man själv står bara i underkläderna och har inte hunnit duschat eller kammat,fixat håret eller sminkat sig. När alla är klara så står alla och stampar och undrar varför jag aldrig blir klar och gnäller på mig att jag alltid är sen att jag borde ha förberett mig tidigare...själv om man vill vara fin på en fest så får man starta minst en vecka innan för att hinna med allt..

om jag har tur så hinner jag måla ena handens naglar mellan matningar,nattningar och blöjbyten, för att ta andra handen natten efter och även om jag lyckas fixa mitt hår någon dag innan så får jag börja om från början igen dagen efter då jag har matrester i håret eller fullt med av torkat snor och får då tvätta om mitt hår igen. Ja jag är kvinna och jag är jävligt stark men en trött sådan och då har födelsedagsfesten inte ens börjat...

Vi kvinnor har rätt att få en liten paus i livet och det är inget fel att ta en break från mamma livet och man ska inte känna att man är en dålig mamma bara för det... Mitt råd är 

# ta ett långt bad
# tänd lite ljus 
# lyssna på nån bra balad så du kommer ner i varv
# åk och shoppa nått nytt till festen som du kan ha på dig 
# passa på och gör ditt hår och naglar 
Och be maken din GÖRA ALLT SOM DU GÖR 

Så blir du inte lika bitchig nästa gång för din make har mer förståelse och hjälper dig mera och uppskattar att du är en bra och stark kvinna och en underbar mor till dina barn... Och om ni gör det jag gav er tips om så kommer ni inte vara lika trötta längre för maken din hjälper till då medans ni är iväg och shoppar...Be strong and stand up for yourself!! : ) 

Inga kommentarer: