blogg

blogg

fredag 14 mars 2014

Sjukskriven!!!


Ni som inte känner mig så är jag och har varit sjukskriven en lång tid, av flera olika faktorer..en av faktorer är mitt sömnproblem, har svårt att sova och sover inte så mycket och min kropp kräver inte så mycket sömn heller men tar stryk på sitt sätt ändå...jag är ofta sjuk med förkylningar och det brukar vara tunga förkylningar lunginflammation, vatten i lungsäcken m.m. Jag har haft dessutom stora problem med min mage då jag opererat min mage ett antal gånger, tarmvred 2 ggr, blindtarmen bort opererad, gallstensblåsan bort opererad och gjort 2 snitt med barnen och legat inne på sjukhus en hel del. 

Efter min gall operationen så läcker det gallsyra ner i min magsäck som har orsakat stora problem med min mage så pågrund av det ovanstående så har jag haft, har svår smärt problematik och äter mycket mediciner och detta är bara en del av sjukdomar jag har haft som sagt så har jag en hel sjukdomar i bagaget och har haft otur i det mesta när det gäller min hälsa. 

Jag tycker det är skit trist att vara sjukskriven och inte kunna klara av ett normalt arbete och inte kunna ha ett normalt liv : ( folk tror och tycker att det skulle vara skönt att vara sjukskriven men jag kan svara på det Nej det är det inte och jag skulle kunna byta bort mitt liv med någon annan om jag kunde det. Visst var det skönt i början men efter ett tag så börjar det bli tråkigt här hemma.. 

Man blir rastlös och man har knappt någon att umgås med för dom flesta är ju på jobbet..mitt jobb var att bli frisk och det kräver mycket tid och ork och tog, tar upp hela min vardag. spendera mycket av min tid på sjukhus, provtagning osv man blir knäpp och helt utmattad och det är absolut inget liv man vill ha, att aldrig få vara frisk. 

Att sedan bli mamma på det och få barn som oxå krävde mycket vård var tufft men en av det bästa som har hänt i mitt liv och skulle inte byta bort det här livet mot något annat...även om det är tufft i mitt liv och alla dessa sjukdomar som jag har och vården som krävs för både mig och mina barn så är mina barn ljuset i min mörka vardag och jag får mer energi och ork genom mina barn fast det kan vara jobbigt..som tur är så har jag min man och min och hans familj som ställer upp när jag har operats eller vart ordentligt sjuk och jag är väldigt tacksam över dom människor som alltid finns tills hands när är som jobbigaste..tack för att ni finns ni är världens bästa människor och ni förtjänar en guldmedalj och jag älskar er otroligt mycket <3<3<3 

Nej nu ska jag försöka sova lite klockan är nu 05.03 och ska upp snart med barnen pööss 

Inga kommentarer: