blogg

blogg

torsdag 6 mars 2014

Krupp/mer elände

Inatt så vaknade både jag och min man av att Vanessa började hosta kraftigt, vi flög upp båda två och lyfte upp henne och vi märkte snabbt att hon chippade efter luft, var verkligen obehagligt för jag kände inte igen hennes symtomer har aldrig hört henne så här. Hon lät jätte rosslig och hes... Jag satte på hennes aiolos och gav henne snabbt hennes mediciner..efter en stund lugnade hon ner sig men efter ett tag började om igen. Jag ringde snabbt sjukvårdsupplysningen  och där trodde dom att det var krupp hon hade fått och bad oss gå ut och gå med henne en kvart och se om hon blev bättre och om det inte hjälpte skulle vi snabbt ta oss in till akuten...efter vi hade vart ute så blev hon bättre men verken jag eller min man kunde somna om för vi var så orolig att hon skulle sluta att andas.. Idag på dan har hon mått bättre men hon är kraftig förkyld så hon har väl fått samma virus som Emilio och det är ju det som orsakar krupp speciellt barn emellan 6 månader och 3 år. Krupp beror på dom smala luftrören hos små barn som svullnar upp och blir trängre när dom blir inflammerade. Hon somnade för en timme sen med snorig näsa, lite feber och kraftig hosta och jag hoppas hon får sova en liten stund och att hon slipper få problem inatt med andningen..... 

Emilio mår bättre och har ingen feber med hostar kraftigt fortfarande så vi håller tummarna att det förblir så oxå och hoppas på att det går åt rätt håll !! 

Idag så byggde vi tåg på stora matbordet 


Och kan ni gissa 


Vi såg mer pippi : ) 

Dagens middags tips
Thai biffsallad!! 


Smakade riktigt gott!!! 


Inga kommentarer: