blogg

blogg

onsdag 26 mars 2014

Stressiga morgon timmar !!

Stressiga morgon timmar känner nog många föräldrar igen...här hemma kan det vara kaotiskt vissa dar. Jag försöker ha samma rutiner varje morgon och vi går upp sju varje dag för att hinna med allt men det är alltid morgon kaos, tjat och förseningar hur jag än vrider och vänder på saker och ting. Jag försöker hela tiden vara konsekvent och behålla lugnet men det slutar alltid i gräl och tjat.. Ta på dig klädena, har du borsta tänderna, ät upp din mat, sluta lek och gör det du ska göra, kamma håret, knyt skorna osv osv ... Jag tar alltid fram både barnens och mina egna kläder dagen innan förbereder frukosten och lägger fram ytterkläderna men vi är alltid försenade...varför är det så? Fast vi går upp i god tid får jag nästan alltid springa till dagiset.. Vad gör man för fel? 

Inga kommentarer: