blogg

blogg

fredag 7 mars 2014

Sjukstuga=fullt ös

Idag har det varit fullt ös fast vi är sjuka här hemma...Vanessa är igenom förskyld och har tappat rösten..hon går och vankar fram och tillbaka i lägenheten med sin snuttefilt och gör nått läte som man knappt hör( tycker lite synd om henne just nu) kan inte va så lätt att va liten och sjuk. Jobbigt för prematur barn att jämnt och ständigt bli sjuka mer än va fullgågna barn blir, kan ju inte va så kul att jämnt vara sjuka och jämnt behöva vara försiktig så man inte får nån ytterligare infektion....det värsta av allt är att jag oftast blir sjuk med dom och då är det extra jobbigt att ta hand om dom när man själv är så pass dålig...min man har super bra immunförsvar han är aldrig sjuk och då menar jag aldrig, blir så avis på honom ibland .. Emilio börjar iaf bli friskare och det märks här hemma för han har nog fått myror i brallorna för han kan knappt sitta stilla och är väldigt rastlös!!

 


Själv har jag vart hos läkaren idag för min mage och fick ytterligare nya mediciner så nu är jag väl uppe i va 20 tabletter om dan "jippi" not! Resten av eftermiddagen så höll vi på med förberedelse inför morgon dagen eftersom alfredo fyller år och hans familj samt min familj kommer självklart på egen risk ...: ) vi han kika lite på lets dance oxå och vi hejar faktiskt på Phoenix och Benjamin ..


Emilio fick för sig att det regnade inomhus idag : ) 


Inga kommentarer: