blogg

blogg

onsdag 5 mars 2014

Inskolning/ läkarbesök

Idag har vi börjat med inskolningen för Vanessa och det gick hyfsat bra...det var lite stelt i början eftersom det bara var jag och en pedagog och Vanessa som var inomhus resten av barngruppen var ute meningen med det var att vi fick en chans att bekanta oss med miljön inomhus utan massa barn och det var ju bra tanke det men saken är att Vanessa är så himla rädd för vuxna människor och jag vet inte varför det är så, jag tror mycket att det beror på livet som vi har levt det senaste året ganska isolerat,  för infektions risken för prematur barn... Vi var mer försiktiga nu än med Emilio eftersom hon var så extrem prematur... När barnen väl kom in så blev hon mer nyfiken av sig och började sakta men säkert leka lite med klossar till och med med andra barn ( stort framsteg ) från henne sida. Jag tyckte Dock att det släppte mer och mer på slutet men då var tyvärr dagen redan slut för oss.. Nu hoppas jag att det fortsätter så här bra resten av inskolningen..ni får hålla tummarna för oss !!! 


Alfredo var iväg till läkaren med Emilio medans jag var på inskolningen och det var förkylnings virus som han hade och det får man ju ingen penicillin för men han fick host medicin för hostan så jag hoppas han får sova inatt, hans feber har iaf gått ner och det är skönt det...  : ) han får iaf vara hemma resten av veckan så han blir frisk ordentligt.


Han fick stick i fingret som han ville visa alla o läkaren fick lyssna på hans hjärta för den var trasig för han var sjuk... Så hela eftermiddagen gick han med fingret i luften och sa aj ...min lilla sötnos 

Inga kommentarer: