blogg

blogg

onsdag 19 mars 2014

Konstiga sov vanor!!

Mina barn har konstiga sov vanor/rutiner...båda två sover för det första med ögonen halv öppna ibland nästan helt öppna och man kan tro att dom är helt vakna fast dom sover...jag försöker stänga ögonlocken för att ögonen inte ska torka men efter en liten stund åker dom upp igen...Emilio har gått i sömnen samt så sätter han sig upp ett par gånger om natten och är helt förvirrad och är i förvirring tillstånd och han pratar i sömnen..Vanessa hon vaknar fortfarande ganska ofta om natten och när hon sover så har det hänt att hon har haft nattkräck. Nattskräck är en mer dramatisk variant av sömnstörning och det är det som brukar kallas nattskräck. Barnet kan se fullständigt skräckslaget ut och kan skrika hysteriskt. Attackerna varar ofta mellan tre till tio minuter, men kan vara både längre och kortare. När det hela är över ser barnet plötsligt helt normalt ut igen. Det förstår sällan självt vad som hänt och somnar lugnt om. Jag har hört att det är ganska vanligt hos barn det som mina barn gör om nattetid och känner mig inte så orolig men det är lite obehaglig känsla över det hela speciellt med nattskräcken jag hoppas att detta är bara under en kort tid att det försvinner så småningom..om ni känner igen er skriv gärna några rader och berätta om era egna upplevelse : ) 

Inga kommentarer: