blogg

blogg

torsdag 8 maj 2014

Syskon relation?!

Jag åter kommer igen om syskon relation för jag tycker ämnet är så pass viktig! Mina två barn kommer alltid ha en speciell relation eftersom dom är syskon och att vara syskon är inte alltid lätt och det tar definitivt tid att vänja sig vid att få ett syskon. Den första tiden kan bli ganska knepig och jobbigt för alla i familjen. Jag var väldigt medveten om Emilio hade känslor och behov, men samtidigt visste jag hela tiden att jag var tvungen att tänka på vanessas behov oxå och Det är en balansgång när man blir en till i familjen. Samspelet mellan vanessa och Emilio är att jag alltid uppmuntrade dom och låter Emilio hela tiden vara delaktig när jag sköter om henne jag tror att det ger en god relation mellan dom. Jag försöker hela tiden oxå ge "specialtid" till Emilio  när lillan sover och ger honom egen tid med bara mig eller pappa alfredo och jag tror att det jätte viktigt att han får det oxå så han inte känner sig utanför! När jag ser dom bråka ibland försöker jag mer eller mindre låta dom försöka lösa det själva och ge dom mer uppmärksamhet när dom leker bra med varandra och ger dom mer beröm då och det har funkat riktigt bra här hemma och skapat mindre konflikter emellan dom. Jag hoppas och önskar att dom i framtiden har en bra och stark relation till varandra för det finns inget finare att ha ett syskon som älskar en. 
<3<3<3


Love my kids <3<3<3

Inga kommentarer: