blogg

blogg

torsdag 15 maj 2014

Mamma är dum!

Ingen bra start på dagen idag....för det första så försov vi oss, båda barnen var trötta och griniga fast barnen kom i säng i hyfsad tid. Ena började skrika och gråta och då började det andra skrika och gråta med, dom puttade och bråkade och skrek och det höll i sig hela morgonen.  Jag fick höra av Emilio hur dum och elak jag var som mamma och det verkar vara det ända ordet han kan just nu. Han vill tydligen försöka bestämma här hemma och det säger han tydligt till mig med. 

- mamma sluta säg så, det är inte du som bestämmer det är jag, du är dum 
(skrik/gråt)
-du är elak mamma

på väg till dagiset så pekade han upp i luften och frågade vad det var och jag svarade 

- en bil
- nej mamma inte den 
- ööh en sopbil
- nej mamma inte den
- öh en busshållplats
- nej du är dum
- men älskling jag vet inte vad du menar 
- gräset mamma (skrik/gråt)
- du är dum
- men om du vet att det är gräset, varför frågar du?
- för du är dum
- mamma gräset är torrt och det är ditt fel för du är dum

jag undrar vad han menar med ordet dum? att jag är

obegåvad,trånghuvud,knäppis,bakom,bakom flötet,korkad,dum i huvudet,rubbad,pantad,blåst,pucko,koko,bombad,bänt,fläng,hjärndöd,tjockskalle,trög,trögfattad,elak,stygg? 

Vad tror ni han menade? Hänger iaf inte med hans nya ord så då kanske jag är ändå lite trög 

: ) 

Inga kommentarer: