blogg

blogg

fredag 9 maj 2014

Matvägra!


Det är så lustigt att jag har fått en av varje , en som matvägrar och en som verkligen  älskar mat och äter och provar allt för det mesta och den andra som bara petar o petar i sin mat och vägra att prova någonting nytt och allt är bara äckligt! Vart går gränserna någonstans? När det gäller åt båda hållen? Kan barn äta för mycket och hur mycket är för lite? Jag har haft dietister åt båda mina barn mest för att dom är prematur barn och att båda är mjölkallergiker så det har vart svårt att hitta bra kost åt barnen speciellt till den som petar bara i maten. Jag har försökt med allt, låtit dom vara delaktiga i matlagning, lekfull mat, favorit rätter och även det har ändras vecka till vecka och helt plötsligt funkar inte ens det. Båda barnen har full med energi och läkarna är inte så beskymrad utan det är nog mer jag som är. Hörde på Nyhetsmorgon en dag av en barnläkare att man inte ska hålla på att trilska med barn som inte äter utan barn äter när dom är hungriga! Ja visst kan det stämma men jag får ändå skuld känslor och tycker det är jobbigt att veta att mitt barn har en tom mage. Är det någon som har typ samma problem som jag har eller har något råd om vad man kan göra? Lämna gärna en kommentar på min sida så blir jag väldigt tacksam. : ) 

Inga kommentarer: