blogg

blogg

onsdag 8 oktober 2014

Småbarnslivet ros eller ris?



Alla pratar så mycket om hur mysigt det är med småbarnslivet och som småbarns förälder att man ska mysa så mycket man kan innan det blir försent innan barnen hinner flytta hemifrån. Öööh jag kan erkänna att det är mysigt när dom sover och när dom är kram go med en men när helvetet bryter ut och dom slåss med varandra här hemma är fan inte lika mysigt längre eller när dom kommer in i trots åldern eller när dom forfarande inte kan kommunicera med varandra eller med oss föräldrar och blir helt hysterisk och slänger sig på golvet och skriker helt hysterisk rakt ut i en halv timme eller som i morse när jag badade båda barnen och Vanessa bajsar i vattnen och Emilio blir helt tokig för att hon gjorde det och jag som fick ta hand om bajset efteråt kan då erkänna att småbarn livet är inte så mysigt och glamoröst och perfekt som en del föräldrar påstår säga att det är..så här ser verkligenheten ut hos oss iaf... 

Visst är det helt underbart att få barn och visst försvinner allt stress och ilska och trötthet när barnen är som gulligast och när man vet att man har fått den finaste gåvan i världen men mysigt till 100% under dom första året kan jag inte påstå att det är, alltid i alla lägen. Alla säger oxå alla åldrar har sin charm undrar vad som kommer hända när dom är tonåringar då? Slåss med knogjärn, pissa och skita i en hink för dom är för lata att gå till badrummet, klippa sönder sina nya kläder och slänga sig på golvet för att dom är tvungna att städa upp efter sig själva??!! Jag behöver semester nuuuu om jag ska nu orka 18 år till... : ) 

Inga kommentarer: