blogg

blogg

söndag 19 oktober 2014

15 min middag!

Idag när vi kom hem efter kalaset så var vi lite frusna och sugen på något lätt att äta så vi valde att göra egen nudel soppa som tog drygt 15 min, snabbt och enkel. 



Kokade upp lite vatten och hade i kyckling buljong och citron och lite soja för grunden av soppan 


Vid sidan om så stekte jag vitlök hade soja och lime 


La ner färdig grillad kyckling 


Sedan lite böngroddar 


Och till sist la jag i nudlarna som jag tidigare har lagt ner i buljong spadet för sjudning ej koka och sedan silat av. Lägg sedan en klick mango chutney
Blanda ihop ordentlig




Lägg upp det i en tallrik tillsammans med buljong vattnen och sedan toppa soppan med koriander 

Barnen älskade det och jag och maken la lite chilli efteråt för lite starkare smak 

Smaklig måltid 

Inga kommentarer: