blogg

blogg

onsdag 29 oktober 2014

Dålig start på dagen!

Idag vart det en dålig start på dagen då jag fick ett mindre utbrott på en förälder på dagiset då hon anklagade Emilio för att ha lärt hennes son dåliga ord. Saken är att det var inte orden jag blev irriterad på utan tonen föräldern hade emot mig och Emilio och pekande på Emilio, hon kunde ha tagit mig åt sidan istället för att tagit det framför personal och barn. 

Jag vet att Emilio brukar säga "what the fox say" en låt som han brukar lyssna på och det kan låta som " what the fuck" 

Och jag förklarade det för henne och även att det kommer bli svårt att undvika vissa ord i framtiden att våra barn kommer höra sånt på tv i musik i skolan osv. Och det kommer vara upp till oss föräldrar att lära våra barn vad som är rätt och fel och vad som är fullt att säga och att vissa ord får man verkligen inte säga. 

Men som sagt det kommer vara svårt att undvika denna miljö då samhället ser ut så som den gör. 

Men mamman tror sig vara en ängel då hennes barn bara ser på pedagogiska saker och hör aldrig svär ord och gör aldrig något fel och det irriterar mig verkligen, som jag vet så är ingen perfekt och ingen är en ängel. 

Sjukt irriterande iaf och ta inte sånt framför mitt barn med den tonen för då blir jag förbannad. Säger inte att mitt barn är oskyldig och man kan inte dömma någon om man själv inte hört heller eller sett något och då ska man inte stå o peka ett finger åt någon, just saying!!!! Så ny lämnar vi detta ämnet. 

Blev en sväng till affären både på dagen och kvällen förbereder inför haloween festen som vi ska ha på lördag så nu är all mat inhandlat och kostymerna vi ska ha på oss : ) så nu kan vi stanna till och andas lite...imorgon blir det till och städa och pynta lite så ha en fortsatt bra dag. Kram c 


Inga kommentarer: