blogg

blogg

tisdag 12 augusti 2014

Sommarlov över!

Idag började dom äntligen på förskolan igen efter långt uppehåll av sommarlov. Det gick bra att både lämna och hämta, Vanessa grät en liten stund men hade gått över ganska snabbt efter jag gick i morse. När jag kom och hämtade henne så var hon ute på gården och lekte och satt på en stor cykel fast hon inte nådde ner till pedalerna så tyckte hon det var skoj och skulle stolt visa mig att hon klarade av det. Emilio satt och gungade med sina vänner och var glad att jag kom  och berättade för mig allt vad dom hade gjort under dagen. Det märks att dom har börjat på förskolan för det var väldigt gnälligt och häng och kläng på mig när vi kom hem. 

Idag har vi också börjat med att båda barnen ska sova i sitt rum, och jag kan säga att det inte är lätt. Emilio ligger still och läser en bok men Vanessa hon har säkert varit uppe 120 gånger och det lär inte va det sista för ikväll och inatt och jag lär få lägga tillbaka henne ett antal gånger till. Gråt, skrik och spring så säg lycka till till mig nu. 


Kram kram 

Inga kommentarer: