blogg

blogg

tisdag 5 augusti 2014

Så jäkla arg på Förskola/ kommun där vi bor

Jag är Så jäkla arg och frustrerad på förskola/kommun där vi bor. Idag började barnen på förskolan och jag hade skrivit upp det i min kalender att förskolan inte är längre ihop slagna att vardagen är tillbaka till det normala igen från och med igår men eftersom dom är alltid lediga på måndagar så vart deras första dag idag.  Så jag lämnade barnen i morse och det gick super bra, var lite orolig eftersom Vanessa inte gillar att vara där så mycket men det gick bra som sagt var. 

När jag hämtade barnen så gick det bra också, barnen hade haft det bra och dom satt och lekte när jag kom. Vanessas fröken kom fram och pratade med mig om att jag hade tagit fel på vecka att dom är fortfarande ihop slagna och ont om personal, att det var typ okej att dom kunde komma en kort stund med imorgon sen fick vi se om det gick på torsdag och fredag att vi ska ta en dag i taget. 

Jag stod där som ett frågetecken, jag är helt säker på att dom sa till mig att denna vecka var starten på den nya terminen, visst kan det bli missförstånd och så men det jag blir mest förbannad över att vi betalar så otroligt mycket pengar för barnomsorgen och det känns som dom aldrig är där. Så vad är det man betalt för? 

Jag betalar lika mycket som ett barn på heltid och vi betalar nästan Max taxa fast jag är hemma och är sjukskriven. Barnen är alltid lediga måndagar och går bara 24 timmar i veckan. Lediga alla lov och då menar jag alla lov. Alla klämdagar och alla deras planeringsdagar. Så under ett helt år så blir det mindre än 24 timmar i veckan och vi betalar nästan fullt. För vad ?  Och så blir man typ hemskickad igen för jag hade tagit fel på en vecka som dom påstår jag har gjort fel fast jag inte gjort det. 

Nu blir dom hemma denna vecka för jag kan det, fast jag är dålig och är sjuk så gör jag det, kändes inte speciellt välkomnande har viss förståelse eftersom jag själv har jobbat inom barnomsorgen men samtidigt gör det mig piss förbannad. 

Nu har jag fått ut lite av min frustration så nu lämnar vi det och önskar alla andra en fortsätt bra dag. 

 


Inga kommentarer: