blogg

blogg

tisdag 29 april 2014

Talpedagog/utvecklingssamtal


Idag har Vanessa vart på dagis och som vanligt fick hon ett raseri utbrott när jag lämnade henne och oftast brukar det gå över ganska snabbt men det är ändå jobbigt att höra henne skrika så där när man går! Emilio har varit hemma med mig idag eftersom han hade tid hos talpedagogen...det gick bra som vanligt men det kryper verkligen i benen efter ca 10 min då är det inte lika kul att vara där för honom, tur att det är bara en halv timmes pass annars skulle han bli helt tokig... Han har lite problem med Sss ljudet som stol,spegel hoppar gärna över s och säger tol och det låter som han säger stol men om man lyssnar riktigt noga så säger han inte riktigt rätt men det är det enda och det är något vi kan lätt jobba med här hemma.. När vi sen skulle hämta Vanessa på dagis så hade vi ett utvecklingssamtal med Emilios fröken och hon sa bara bra saker om honom och då känner man sig lite stolt över sin son : ) det enda han inte gillar var att kladda ner sig och blev frustrerad när det inte funkar som det ska på första försöket, lustigt med det där, för min man sa exakt så där är du...man märker själv inte ibland dom där små saker om sig själv förren någon annan påpekar det och om jag tänker efter själv så stämmer det ganska väl : ) 


Blev en liten kyckling sallad med potatis till middag och mina ungar älskade den, tur att jag har fått ungar som älskar grönsaker : ) 

Inga kommentarer: