blogg

blogg

tisdag 25 februari 2014

Natta barn!

Jag vet inte vad som är rätt av vad som är fel, men en sak är jag säker på och det är att det inte är lätt att vara föräldrar och det är inte lätt att veta vad som är rätt och fel utan man får gör det som är bäst för ens egen familj och det som tycks funka... Hemma hos oss är det uppdelat när vi nattar barn så jag börjar med Emilio med att läsa en bok för honom och sen säger jag att det är dax att sova för det mesta så funkar det utan protester. Under tiden leker min man med Vanessa ute i vardagsrummet och när Emilio har somnat så nattar jag Vanessa och det kan ta evigheter ibland. Tyvärr så är båda barnen väldigt mammiga så det är alltid jag som får ta den biten med att natta barn och det kan bli ganska jobbigt ibland speciellt om båda barnen vill somna samtidigt och är trötta och griniga. Vi har försökt flera gånger med att min man försöker natta någon av barnen men det funkar inte... Som idag för första gången så säger Emilio att han vill att pappa ska läsa saga och det gjorde han men efter det så springer Emilio upp och ner ur sängen, busar, bråkar och gör upp och ner i hela lägenheten tills jag säger ifrån och säger att det är dax att sova och jag går in och lägger mig bredvid honom och ligger där bredvid honom nu och han hållet på stt somna direkt... Va gör vi för fel? Varför går det inte med pappa? Känner mig helt utmattad och önskar jag var en bläckfisk med många armar så jag räcker till... Jag får hjälp av min man men barnen tycks inte vilja det.. Någon som har något förslag? 


Inga kommentarer: