blogg

blogg

söndag 9 februari 2014

Dagis start!!!

Snart är det dax för Lill tösen att börja på dagis eller förskola som det nu heter!! Hon kommer då vara 1 1/2 år och jag tror då att det kommer vara lagom för henne att börja på dagis med tanke på hur tidigt hon föddes. Min son var lika gammal när han började och det har passat honom alldeles utmärkt vid den åldern. Jag hoppas att inskolningen kommer gå bra iallafall men är om jag ska vara riktigt  ärlig är jag lite nervös inför det eftersom Vanessa är lite tillbaka dragen när det gäller nya människor. Jag vet inte om det kan beror på att vi var så isolerade från om världen när vi kom hem från sjukhuset samt att vi har varit extra försiktiga med ha mycket folk runt omkring oss eller om det är, bara hon som inte tycker om mycket folk eller nya människor? När hon träffar nya människor eller när det är mycket folk runt omkring oss kan hon stå och grina helt hysteriskt och vill helst sitta i knä eller bli buren av någon av oss föräldrar och det kan bli lite jobbigt ibland speciellt om man snabbt måste sätta ner henne för att göra något annat!! Jag håller tummarna att inskolningen kommer gå bra, för det vore bra om hon fick vara en liten stund på dagis för att kunna leka lite med sina nya kompisar, för det är väl inte alltid så kul att jämt hänga med sin mamma. 😃

Inga kommentarer: