blogg

blogg

måndag 10 februari 2014

Astma!!

Vanessa har sen födsel varit väldigt trång i halsen och vart väldigt rosslig upp till och har vart ofta täppt i näsan som har lätt till att vi fick en aiolos till hemmet.



Fick använda den i början två ggr om dagen sedan vid förkylningar. I början tyckte jag att det var jätte jobbigt när hon fick sina besvär, låg vaken hela nätter och trodde hon skulle sluta att andas tills jag lärde mig höra skillnad på ljuden hon gjorde. Jag tycker ibland att det är svårt som förälder höra och se skillnad om det sitter högt uppe eller om det är lungorna som orsakar besvären som hon har, så vi har åkt in akut ett par ggr när vi inte har vetat och dom flesta ggr så har det suttit högt uppe och det ända vi kunde göra då var att forsätta med behandlingen med inhalationer med aiolosen och det var tre olika preparat som vi fick blanda ihop inför inhalationerna. Idag ska vi byta till en annan medicin det ska tydligen vara en förebyggande medicin mot astma. Pulver som man blandar ut med maten, låter inte speciellt gott men hopppas på iaf att det ger bra effekt till dottern min. Håll tummarna för oss nu.





Inga kommentarer: