blogg

blogg

tisdag 11 november 2014

Julpyssel

Idag har det varit fullt ös från morgon till kväll precis likadant som alls andra dagar så är det väl hos dom flesta små barnsförälder, upp tidigt och i säng sent så det är väl inte bara jag som känner mig så trött efter långa och tuffa dagar.

Imorse efter jag lämnat barnen på dagiset så for jag iväg för att byta Emilios nya vinterskor då jag köpt en storlek för stora så jag åkte och bytte till en mindre samt så köptes jag en extra varm sula till skon så han får det riktigt varmt och gott om fötterna. 
Efter jag bytt skorna så följde jag med min pappa till ett köpcentrum för han skulle fixa sina glasögon så jag passade på att att köpa lite ljus för att göra lite decoupage här hemma nu när julen närmar sig. 

Så när jag kom hem hade jag typ en timme på mig att äta lite lunch och pyssla lite med ljusen innan jag skulle hämta barnen.


Började att klippa ut lite motiv till ljusen 






Så här blev ljusen
Länkar en sidan hur man gör http://youtu.be/P9FJ4uZSfug


När barnen kom hem så pysslade vi vidare och gjorde snöflingor som vi ska hänga i fönstet i barnens rum.


Klippte ut  fyrkanter i olika storlekar och vek dom och klippte sedan mönster i dom 



Efter vi hade klippt dom så limmade vi ena sidan och hällde strösocker över och lät dom torka och sedan andra sidan för då kommer dom glänsa fint i fönster. 


Barnen tyckte det var super kul att göra snöflingorna och dom är lätta och roliga att göra. 

Sen kommer vi hänga upp dom i sy tråd i fönstret. Bild när dom hänger i fönstret kommer inte förren till 1 advent : ) 

Ett litet julpyssel tips från oss.... 

Ha det så bra så hörs vi imorgon : ) 

Inga kommentarer: