blogg

blogg

måndag 17 november 2014

Egen julkalender!

I helgen har jag gjort min egen julkalender till barnen. 

Allt är återbruk. 
Tog och klippte itur en gammal gardin till 70 cm bred.  
Har även använt ett gammal lakan och en gammal duk. 


Klippte sedan ut 25 bitar i 13*13 Cm tog alltså 70/5 =14 tänkte ha 5 bitar på varje rad. 

Sedan klippte ut siffror och några figurer 



Nålade alla bitar och sydde fållen 

Och sedan sydde jag dit siffrorna 



Och så här blev resultatet inte det bästa sydda men funkar för oss och jag känner mig super nöjd och allt är gjort av saker som vi hade hemma som bara låg och skräpade. 

Jag sparade delen som var sydd upptill där man har gardinstången och la en bambupinne i och sedan knöt jag ett snöre runt pinne för att sedan kunna  hänga: ) kalendern ... 

Nu ska det bara inhandla saker till kalendern och i år blir det nog en bok... 

Inga kommentarer: