blogg

blogg

onsdag 25 juni 2014

Städ dag !

Idag har det varit en städ dag, Emilio har vart hos mormor en stund så jag fick en chans att plocka lite här hemma känns fortfarande som om vi inte hade packat upp efter resan saker och ting har inte kommit tillbaka till rätt plats och jag är ganska ordningsam utav mig o saker o ting ska ha en plats annars blir jag tokig. Nu har Emilio kommit tillbaka och hemmet är upp o ner igen, jag kan inte förstå att två ungar kan riva ner en lägenhet så snabbt så att det ser ut som en jordbävning...fattar inte, blir fan riktigt tokig snart står o sliter mig i håret och biter mig i läppen för att inte få ett stort utbrott på ungarna, men men bara gilla läget och be ungarna att städa upp efter sig : ) men det är inte alltid så lätt ibland tycker jag det är lättare och snabbare att städa upp efter dom och det gynnar ju inte dom speciellt mycket. Det var ganska pinsamt en gång på dagiset då jag kom och hämtade Emilio så sa dom att han inte hjälpte till och städade efter sig så han fick en time out för hans svar var att han behöver minns sagt inte städa för det gör hans mamma åt honom så efter det får han jämnt städa efter sig : ) så kan det gå när man vill ha det städat och fint jämnt o snabbt ska det gå och man lär sig av sina misstag  och det gjorde han med : ) 

Inga kommentarer: