blogg

blogg

måndag 30 juni 2014

Reseapotek/tips!

Vi var nyligen ute och reste och vi var i Teneriffa och jag köpte med mig en hel del från Apoteket till barnen. Jag tänkte lika bra eftersom dom har varit sjuka så mycket och jag tänkte dela med mig vad jag ansåg var viktigt att ta med sig på resan. 

Alvedon
Vätskersättning 
Solskydd 
Plåster/vatten tåliga 
Sårtvätt 
Nässpray 
Inotyol 
Och uppdragnings sprutor för att lätt kunna ge barnen vätskersättning 

Ibland kan det vara svårt att ge barnen vätskersättning för det smakar så illa. Idag har resorb vätskersättning fått nya smaker som apelsin, svartvinbär och hallon smak 


Lånad bild 

Lånad bild 

Sen har vi Sempers vätskersättning och jag brukar tillsätta smak med päron eller svartvinbär och det funkar hur bra som helst iaf för mina barn....
: ) 


Inga kommentarer: