blogg

blogg

söndag 8 juni 2014

Snabba frukostbullar!

Har det aldrig hänt för er? Att man vaknar upp på morgonen och har glömt att köpa frukost bröd och man inte orka gå till affären och handla...det hände oss i morse, så jag ställde mig och bakade snabba frukost bullar utan jäst för jag hade inte det hemma heller och jag hade ett recept som är super enkelt och super goda som jag tänkte dela med mig. 


Emilio var lite sur för det inte gick och äta degen hihi 

Snabba frukostbullar utan jäst

9 st.
5 dl vetemjöl 
1 msk bakpulver
1/4 tsk salt
2 msk sirap
2½ dl vatten

Gör så här:
1. Värm ugnen till 200 C. Klä en plåt med bakplåtspapper. 
2. Blanda mjöl, bakpulver och salt i en bunke. Tillsätt sirap och vatten, rör om till en jämn deg.
3. Ta ut bollar av degen med hjälp av en sked och lägg på plåten. Forma runda med mjöliga händer.
4. Grädda i mitten av ugnen i 12-15 minuter. Servera nybakade med smör och ost. 

Jag gjorde dubbel sats då blev det ca 10 stora 


Snabbt och enkel och super goda !!!!!

Inga kommentarer: