blogg

blogg

måndag 7 juli 2014

Neonatalmottagningen! Förbannad

Blir så jäkla trött och förbannad speciellt irriterad. När vi blev utskrivna från avdelningen på neo så fick man komma på återbesök på andningmottagningen som tillhör neonatalavdelningen och där har vi haft uppföljning på vanessas framsteg med vikt, utveckling m.m. 

Vanessa har haft upp och ner med hennes vikt pågrund utav magsjuka och lunginflammation så vi har haft en dietist inkopplad på henne för att få lite extra hjälp med viktuppgång. Saken är att hon för det första är mjölkallergiker och sen vill hon inte ta välling så vi har blandat välling med modersmjölkersättning som hon tidigare har ätit och blandat en tesked med olja i för att få en liten fetare mat åt henne. 

Vi har haft en massvis med recept så det skulle räcka ett tag men idag hade det tagit slut så jag försökte ringa till neonatalavdelningen men dom var på semester till 11 augusti, vad gör man? Panik!!! Jag ringde då till barnmottagningen där vi bor och dom hade bara telefonsvarare så jag ringde tillbaka till Sjukhuset o bad dom koppla in mig till avdelningen. 

Efter ett par samtal o vidarekoppling så fick jag äntligen tag i en kvinna som kunde hjälpa mig som skulle få tag i en av läkaren som jobbade dag som kunde skriva ut ett recept. Puh äntligen kunde man andas ut. 

Men saken är att detta är tredje gången som det händer och jag tycker sånt får aldrig hända. Det borde vara bemannad dygnet runt så man lätt kunde få tag i någon.  Jag vet att pengar inte räcker till och för få som är utbildade och inte tillräckligt med personal, men va ( fan ) gör man, ska hon då vara utan mat till augusti då dom kommer tillbaka?  

Hon Har även kronisk astma och behöver mediciner, vad gör man då undersemester tider? Sitter på akuten i 10 timmar? För ett recept? Helt galet iaf och gör mig så förbannad som mamma. Det är samma sak som jag tidigare har tagit upp om outbildad personal på Bvc som inte kan någonting om prematurbarn och det borde finnas mera personal inom det ämnet på vårdcentraler och Bvc. 

Jag tycker iaf att neo borde ha Bättre  uppföljning och lyssna mera på vad föräldrarnas är i behov av det är min önskan. Skärpning nu, det handlar om faktiskt om mina barn. : ( 

Inga kommentarer: