blogg

blogg

torsdag 13 november 2014

Mer julpyssel

Idag har jag gjort lite mer julpyssel här hemma och det blev ett par tomteluvor. 


Jag klippte av en bit av en toarulle och sedan klippte jag garn i samma längd ca 10 Cm men det är lättare om man gör dom lite längre och klipper sedan den längd man vill ha fransarna i. 


Jag viker garnet dubbel och trär igenom hålet. Öppnar upp en ögla och sedan för jag båda ändarna igenom öglan och fäster den. 
Upprepar det tills jag har täckt toarullen.
Tar sedan ett snöre och knyter så det blir en luva. 


Och så blev den klar. Super enkelt och kul. 


Satte min på en glöggflaska för att ge bort i julklapp : ) 

Min adventsljusstake blev klar idag efter jag hade gjort decoupage på ljusen så här blev resultatet


Gjorde själv små paket för dekoration 
Känner mig super nöjd : ) 


Min mamma köpte julstjärnor till mitt vardagsrum så nu längtar jag till jul ... 

Ha en fortsatt trevlig dag kram 

Inga kommentarer: