blogg

blogg

tisdag 30 september 2014

Talpedagog/besökt graven

Idag har jag haft Emilio hemma eftersom han skulle till talpedagogen och där gick det faktiskt bra. Hans tal blir bättre och bättre och det är lite små saker vi måste jobba på bara. Det släppte en hel del under sommaren och det fortsätter att göra det för honom, han hoppar över lite ord och så och gör en del förkortningar och vi övar på det här hemma och nu har han kommit in i en period där han pratar hela tiden och frågar om allting och det är riktigt kul att höra hur hans språk förändras. 

Innan talpedagogen i morse hann vi åka förbi Justin grav och lämnade blommor, Emilio hade valt ut blommorna själv som han ville lägga på sin brors gravplats. Årsdagen börjar närmar sig och det märks både på mitt humör och hur ofta jag tänker på honom, snart är det 3 år sedan han gick bort och sorgen och den stora saknaden är enorm. Kommer nog aldrig känna mig hel igen efter hans bortgång och det finns ett stort hål i mitt hjärta som ej går att fylla. Saknar honom så. Får ta dagarna som det kommer och se på det att han har det bra där han är och njuta av den kärlek jag har i mina två andra barn och i min make. 
Tack för ni alltid finns vid min sida i både glädje och i sorg. Älskar er <3<3<3 


Inga kommentarer: