blogg

blogg

söndag 4 november 2012

Prematur kläder....

Sorry att jag inte har skrivit på hela helgen..har haft fullt upp fyllde år i fredags men spenderade den på sjukhuset för ovanlighetens skull..Lill tösen mår bra och inga större förändringar väger idag 1556 g och är 40 cm lång så det är små men bra framsteg. Idag när vi kom så hade systrana tagit på henne för första gång en body,kände så overklig att hon hade kläder på sig och för första gången kändes hon som en riktig bebis och verkligeheten börjar komma i kapp en.Blev så glad att jag ville åka iväg direkt från sjukhuset och börja shoppa kläder till henne men som vissa kanske vet så är utbudet väldigt dåligt när det gäller prematur kläder.Hm har storlek 44 men oftast passar inte ens det till dom minsta prematur bebisarna och jag tror min lilltös idag har typ 38 i storlek. Jag har tidigare sökt på prematur kläder på nätet men hittar inte så mycket i min smak och desutom tycker jag att dom är så fruktansvärt dyra med tanke på att barnen växer ut dom ganska snabbt så det blir inte värt det i längden men annars hittar man både på barnenshus och babyproffset i storlek 32 och uppåt inget större utbud men det finns. Jag kommer länka några sider sen i framtiden var man kan hitta snygga och praktiska kläder till bra och rimliga priser återkommer med det senare. Ha det gött så länge

Inga kommentarer: