blogg

blogg

tisdag 30 oktober 2012

Sjukstugan

Idag har det vart extra jobbigt..som ni har förstått så har jag 2 barn en på snart tre år och en som är sju veckor gammal och som ligger kvar på neo. Tyvärr så blev jag hem skickad efter bara 2 dagar efter mitt kjejsarsnitt pågrund utav att det inte fanns några lediga rum för oss föräldrarna att stanna i.Jag tycket det var skit jobbigt att inte kunde vara tillsammans med min ny födda dotter men samtidigt så var det ganska skönt att komma hem till min son men känslorna var helt splittrade. Första veckan var riktigt jobbigt att lämna kvar henne på neo och själv åka hem och inte veta om hon skulle vara vid liv nästa dag man kom, så 2 dagar efter hon vart född så har vi pendlat fram och tillbaka varje dag en 20 min bil resa hemifrån.Det har varit väldigt påfrestande att få ihop alla tider, barnvakter,lämna hämta dagis och ekonomi.Mycket utgifter blir det när man hamnar en sits som vi och man blir väldigt beroende av vänner och familj. Idag har det vart extra jobbigt eftersom vår son blev sjuk med 39 graders feber och ville verkligen ha sin mamma men jag var tvungen att åka in till sjukhuset för att tahand om lille syrran. Man får ganska mycket ångest som mamma speciellt när man inte räcker till,jag vet att min son har det bra med både mormor och pappan men vill också vara där och ge en tröstande kram speciellt när han skriker efter mig.Lille syster har haft en hyffsad bra dag. Hon ligger inte längre i en kuvös och inte värmebädd längre heller och håller temperaturen ganska bra. Hon fick lite exra blod igår eftersom prematur barn har lite svårt att producera eget blod så blod statusen var lite låg så pågrund av det så har hon svullnat upp lite och det är väldigt vanligt och får nu lite extra vätske drivande för att svullnade ska gå ner. Idag väger lilla prinsessan 1428 g och är 36,5 cm lång så det går sakta men säkert framåt hoppas på en bättre dag imorrn.

Inga kommentarer: